Pages

Wednesday 16 March 2011

RM 50 SUKAN KOMANWEL 1998




1998 : Ditandatangani oleh Tan Sri Dato`Sri Ali Abul Hassan. Dicetak oleh Note Printing Australia

Maybe korang masih ingat malaysia jadi tuan rumah sukan komanwel tahun 1998..uish 13 tahun dah lepas.duit RM 50 nie aku rase walaupun korang bernafas tahun 1998 tapi duit nie keluar terhad sangat..Duit nie di keluarkan berserta folder sekali..sebab tu duit nie orang tak guna..Bank Negara Malaysia (BNM) keluarkan duit RM50 nie sempena peringatan malaysia menjadi tuan rumah sukan bertaraf dunia..69 negara mengambil bahagiaan 6000 orang atlit dan malaysia negara pertama di asia menjadi tuan rumah sukan komanwel..huh hebat gak tanah air kita..nie yang membuktikan malaysia adalah destinasi sukan bertaraf dunia..malaysia boleh..kalau korang nak tahu duit RM50 nie polymer (plastik macam duit RM5 sekarang) and first time malaysia buat duit polymer..gambar belakang duit nie stadium bukit jalil nanti aku upload..banyak lagi gambar yang aku kena upload..bagi aku duit nie sempoy..kot-kot ada yang tak penah tengok datang lah Taiping aku tunjuk keasliaannya..

0 comments:

Post a Comment